De voordelen van een Google bedrijfsvermelding

Nu de dagen van de telefoonboeken ten einde lopen, verplaatsen bedrijven hun lokale marketinginspanningen online – en dat is een goede zaak! Niet alleen wordt uw bedrijf makkelijker te vinden, maar met online gidsen zoals Google My Business kunt u potentiële klanten bereiken die anders langs zouden moeten rijden of u zouden moeten opzoeken in de prehistorische Gouden Gids. Dit artikel gaat over tien van de vele voordelen van een geoptimaliseerde Google bedrijfsvermelding.

Waarom u een Google bedrijfsvermelding nodig hebt

Google heeft gemeld dat maar liefst 46% van alle zoekopdrachten een lokale intentie heeft (Bron: Search Engine RoundTable). Maar ondanks het feit dat ze deze informatie weten, slagen veel bedrijven er niet in om optimaal gebruik te maken van het Google My Business platform. Er zijn verschillende voordelen verbonden aan het optimaliseren van Google My Business, dus of u nu overweegt om een advertentie te maken voor uw bedrijf of op zoek bent naar de beste manieren om uw lokale aanwezigheid te versterken, dit artikel is uw tijd meer dan waard.

Voordeel #1: zichtbaar in zoekopdrachten in Google Maps

Naast online beoordelingen is de op een na belangrijkste factor waarmee consumenten rekening houden bij het zoeken naar een lokaal bedrijf hoe dicht ze bij hun locatie zijn. Terwijl een snelle Google-zoekopdracht zeker effectief is voor het verkleinen van de mogelijkheden – vooral die op een smartphone- gebruiken de meeste consumenten Google Maps om bedrijven in de buurt te vinden.

Of het nu gaat om lokale monteurs of een populaire plek om wat te eten te halen, Google Maps zal al snel volstaan met tientallen rode stipjes, die elk een lokaal bedrijf aangeven dat aan uw zoekcriteria voldoet. Door alleen al een Google bedrijfsvermelding aan te maken en de verificatiestappen af te ronden, zal uw winkellocatie ook te zien zijn in lokale zoekopdrachten. Dit is een groot voordeel dat gebruikers direct kunnen zien hoe dicht u bij hun locatie bent, waardoor de kans toeneemt dat ze u gaan bezoeken.

Als u bijvoorbeeld een ongediertebestrijdingsbedrijf bent, kunt u met een Google My Business uw bedrijf laten zien voor zoekopdrachten zoals hieronder:

Voordeel #2: te zien zijn in het lokale 3-pack van Google.

Als u de afgelopen jaren de lokale zoekresultaten van Google heeft gevolgd, is het u waarschijnlijk opgevallen dat het eens inclusieve 7-pack nu het beperkte 3-pack is geworden. Om in deze speciale club te komen, hebben bedrijven een aantal verschillende SEO-trucs uitgeprobeerd om hun lokale rankings en de kans om opgenomen te worden in het lokale 3-pack van Google te vergroten.

Wat de meeste merken niet weten is dat u, door simpelweg een gratis Google bedrijfsvermelding aan te maken, uw kansen om op deze zeer gewilde lijst te komen een duwtje in de goede richting kunt geven. Wat is het voordeel dan van een 3-pack? Niet alleen tonen deze aanbiedingen gebruikers waar uw bedrijf zich bevindt op Google Maps, maar ze laten die ook zien VOOR de organische resultaten. En dat levert een groot voordeel op voor uw zichtbaarheid. Om beter te laten zien hoe belangrijk dit is vanuit een zakelijk perspectief, krijgen merken die op de lokale 3-pack verschijnen een boost in clicks van 700% ten opzichte van merken die dat niet doen.

Voordeel #3: Verdien het vertrouwen van klanten

Voor moderne klanten is een van de grootste hindernissen die ze moeten nemen het opbouwen van voldoende vertrouwen om met vertrouwen een aankoop te doen. Als ondernemer is het uw taak om hen te helpen die sprong zo gemakkelijk mogelijk te maken. Om dit te doen, is een van de eenvoudigste stappen die u kunt nemen het helpen van potentiële klanten om te zien dat uw bedrijf een echte locatie heeft.

Door het inherente vertrouwen dat de meeste gebruikers in Google stellen, profiteert uw bedrijf wanneer het opduikt in een lokale zoekopdracht, omdat klanten automatisch meer geneigd zullen zijn om uw merk te vertrouwen. Sterker nog, merken die op Google verschijnen, hebben 2,7 keer meer kans om als gerenommeerd te worden beschouwd door consumenten.

Dit is voor een groot deel te danken aan het grondige proces dat bedrijven moeten doorlopen voordat ze op Google My Business worden vermeld. Dankzij de meerdere verificatiestappen die elk merk moet doorlopen voordat het in lokale zoekopdrachten verschijnt, creëert Google een betrouwbare omgeving waar gebruikers op kunnen vertrouwen.

Voordeel #4: Goede beoordelingen verhogen uw aantrekkingskracht

Er zijn maar weinig factoren die de aankoopbeslissing van een potentiële klant zo sterk kunnen beïnvloeden als online reviews. Denk als consument aan de laatste keer dat u iets online kocht. Ging u voor het product met de beste recensies, of voor het product met de slechtste recensies?

Met een Google bedrijfsvermelding kunnen klanten uw bedrijf beoordelen en feedback achterlaten voor anderen. Door dit te doen, krijgt u niet alleen eerlijke beoordelingen over wat u goed doet en wat u beter zou kunnen doen, maar krijgt u ook dat handige sterrensysteem naast uw bedrijf op Google. Zolang u goede producten en ervaring levert, zult u na verloop van tijd meer beoordelingen gaan verzamelen en een hogere algemene waardering krijgen (reageren op beoordelingen helpt ook hierbij). Dit is vooral nuttig wanneer er concurrerende bedrijven in de buurt zijn en u een concurrentievoordeel moet behalen.

Voordeel #5: Meer traffic en verkopen

Een andere uitdaging voor lokale bedrijven is te blijven zorgen dat de kwaliteit van traffic naar de website toeneemt en dat er een constante aanvoer wordt gefilterd. Hoewel er geen manier is om de ups en downs het hele jaar door volledig te vermijden, kan een Google bedrijfsvermelding enorm helpen om uw cijfers over de hele linie te verhogen.

Alleen al door een vermelding te hebben en het verschijnen in lokale zoekopdrachten, heeft Google ontdekt dat bedrijven maar liefst 70% meer kans hebben om bezoeken aan te trekken van potentiële klanten. Een nog indrukwekkender cijfer toont aan dat klanten die een merk vinden via hun Google Bedrijfsvermelding tot 50% meer kans hebben om een aankoop te doen.

Voordeel #6: meer informatie over uw bedrijf

Het maakt niet uit wat voor soort product of dienst u verkoopt, hoe meer u weet over uw klanten, hoe beter u ze kunt aanspreken. Vanaf uw Google My Business-pagina kunt u naar het gedeelte “Inzichten” navigeren, waardoor u een schat aan waardevolle analyses krijgt die uitsplitsen hoe zichtbaar uw merk is, wie uw doelgroep is en hoe zij met uw bedrijf omgaan.

Dit is een krachtige manier om te meten hoe uw bedrijf het hele jaar door presteert, zodat u zich beter kunt concentreren op wat wel en wat niet werkt. Door meer te weten te komen over het soort klanten dat uw bedrijf aantrekt, kunt u ook de prestaties van uw marketingstrategie aanpassen en verbeteren.

Voordeel #7: hoger in de zoekresultaten

Hoe leuker Google uw bedrijf vindt, hoe hoger het u in de zoekresultaten en Maps zal rangschikken. Hoe zorgt u ervoor dat Google uw bedrijf leuker vindt? Door kwaliteit, consistente en accurate informatie te leveren. Hoe meer Google de consument kan vertellen over uw bedrijf, hoe leuker het u zal vinden. Uw Google My Business-profiel is de beste manier om Google deze informatie te geven.

Voordeel #8: Verhoog de betrokkenheid

Google My Business-profielen bieden volop mogelijkheden voor engagement. Potentiële klanten kunnen toegang krijgen tot uw website of u met één klik bellen. Nog voordeliger is de mogelijkheid om een tafel te reserveren of direct via uw advertentie een afspraak te maken.

Voordeel #9: Gratis Google advertising

Google ads-campagnes zijn een geweldige manier om de top van Google te bereiken, maar u moet wel weten wat u doet zodat u uw budget kunt maximaliseren. U moet ook een budget hebben voor het uitvoeren van advertenties. De andere manier om op de eerste pagina van Google te komen is door het verbeteren van uw SEO, voornamelijk door content. Deze methode is duurzamer, maar het kost wel tijd om uw autoriteit en ranking op te bouwen.

Een Google bedrijfsvermelding daarentegen biedt een vorm van snel en gratis adverteren op Google. Hiermee krijgt u gerichte exposure op ‘s werelds meest vertrouwde zoekmachine, het kost niets om uw vermelding te aan te maken, te claimen en te verifiëren. Het kost minder tijd om uw profiel te optimaliseren dan om een degelijke betaalde zoek campagne op te starten. U zult in de loop van de tijd ook sneller resultaten zien dan bij het opbouwen van uw organische zoekresultaten via websitepagina’s.

Dit wil niet zeggen dat u geen Google-advertenties moet plaatsen of uw SEO moet opbouwen via uw website – dit zijn marketingstrategieën die uw tijd en geld waard zijn. Het punt is dat de Google bedrijfsvermelding een extra marketingstrategie is die goedkoper is dan betaalde zoekadvertenties en sneller dan SEO – niet te vergeten eenvoudiger dan beide.

Voordeel #10: Onderscheid u van de concurrentie

Uw Google bedrijfsvermelding geeft de essentiële informatie weer die potentiële klanten nodig hebben om zich met uw bedrijf bezig te houden. Daarnaast toont het ook een korte beschrijving om gebruikers te helpen snel te identificeren of uw bedrijf is wat ze zoeken. Een effectieve Google bedrijfsvermelding-beschrijving biedt een momentopname van uw bedrijf, bevat relevante trefwoorden en toont iets unieks of authentieks om u te helpen uw waarde te tonen. Door middel van een klein stukje content geeft uw Google-bedrijfsomschrijving u de mogelijkheid om u in de eerste scan via de zoekresultaten van een consument te onderscheiden van uw concurrenten – laat dit voordeel niet schieten!

De zoekresultaten van Google worden steeds robuuster, met antwoordvakken, gerelateerde vragen en zelfs resultaten die in het zoekmenu verschijnen. De voordelen die Google My Business biedt aan lokale bedrijven groeien alleen maar. Maak uw profiel vandaag nog aan zodat u snel kunt oogsten!